Nu har jag tänkt!

Skrivet den 2007-09-11, klockan 17:27:36
Efter lite diskning och duschning har jag kommit fram till mitt beslut gällande morrondagens super-JäNS. Eftersom jag inte vet nån från min klass som ska gå och jag känner bara en annan som ska gå så hoppar jag över den sittningen.. Kommer kännas lite ensamt med alla tekniker å så går jag tek.basår, är inte riktigt på deras nivå än, jag har ju inte ens läst MaC!!
      De gör egentligen inte så mycket om jag skippar de i år för jag kan gå påre nästa höst då jag är en riktig etta och inte en gymnasieelev på ett universitet. Då kommer de vara många från min klass där, dock bara massa grabbar, men de kan också vara trevligt.. :P Så då har jag ett klädesbekymmer mindre i år, men jag får ett nästa år istället, men då har jag 366 (skottår nästa år) dagar på mej att bestämma klädsel..

Satt å läste "Handbok för nya studenter 2007" som jag fick från kåren, de står hur man ska uppföra sig på sittnignen, vilket kan vara bra å veta...
      ¤ Jag har min bordskavaljer på vänster sida
      ¤ Jag ska först skåla med min bordskavaljer, sedan med den på andra sidan och sist med den mittemot. Ta en klunk höja glaset å tacka till dem fast i andra ordningen.
      ¤ Glaset får aldrig tömmas innan sittningen är slut!!

Ja, de e en del att komma ihåg.. Vill inte göra bort mej lixom, behöver inte visa alla att jag är från landet och där spelar det inte så stor roll vem man skålar med först...

När jag fortsatte läsa handboken hittade jag några intressanta rader. Det är så att tek.prog. har olika overaller och jag har länge undrat vilken jag kommer att få i höst om jag läser Byggteknik. Nu har jag hittat de, de va väl den färgen som jag minst ville ha - orange!!! Om nu fallet blir så att jag läser Byggteknik kommer den overallen inte användas mycket, den kommer nog att få ligga i garderoben den mesta tiden.
Eller, så får jag välja en annan utbildning med snyggare overall.
Kanske:
      ¤ Biologprogrammet - blå --> fast jag gillar inte biologi..
      ¤ Bioteknik & genomik - märkgrön --> vene va de e för nåt, måste kolla upp om de är intressant.
      ¤ Datateknik - vit --> Agge å datorer, ingen bra kombination!
      ¤ Elektroteknik - röd --> Agge å el, nja..
      ¤ Energiteknik - mörkblå --> va gör man då?
      ¤ Energiingengör - vinröd --> nje
      ¤ Geovetare/geoekolog - blå --> vene va en sån gör?
      ¤ Interaktion & design - khaki --> har faktiskt funderat på de
      ¤ Masiknteknik - grå --> eller inte.
      ¤ Rymdteknik - blå --> Rymden är fakttiskt ganska intressant.
      ¤ Teknisk fysik - svart --> teknik är kul å fysik är kul, så de kan bli kul.

De blir till å fundera litte grann... Eller så får jag bara stå ut med min oranga overall i tre år..

Nu måste jag gå...

Ciao



Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0