Löjligt

Skrivet den 2007-09-13, klockan 19:30:37
Jag skulle precis gå ut i köket för att laga middag, när telefonen ringde. Jag blev överlycklig (de e sällan nån som ringer till mej) och sprang till telefonen och svarade:
Jag: Hej det är Angelica.
Andra sidan(AS): Hej Angelica, jag heter blablabla och ringer från Radiotjänst Kiruna.
Jag: Hej.
AS: Jag såg att du hade flyttat dit å dit.
Jag: Mmm
AS: Så jag undrar om jag ska skriva räkningen på dej?
Jag(väldigt förvånad): Räkningen?
AS: Ja, du vet att enligt Svensk lag måste man betala TV-avgift.
Jag: Jaha...
AS: Så ska jag skriva den på dej?
Jag: Antar de.
AS: Då skriver jag den från dagens datum då.
Jag: Okej..
AS: För du har väl TV? Eller?
Jag: Mja.
AS: Bra.
Jag: Vad kostar den då?
AS: Den kostar bara 400 kronor. (Okej, de va ju inte så mycket, tänkte jag) Sedan fortsatte hon: för tre månader.
Jag: Jaha.
AS: Tack så mycket, då får du den om 7-10 dagar. Hejdå. (klick)
Jag: Hejdå...

Vad ska man göra? Säga nej, jag bor inte här. Eller? Jag har ingen TV. Eller? Jo, jaghar TV, men den är inte i kopplad. Eller? Jo, men jag tittar bara 1 timma om dan.

Vågade inte säga att jag inte har en TV, för jag vene hur bra koll de har egentligen.. Hoppas att brevet försvinner på vägen..

Jag tycker att det är löjligt att man ska betala den avgiften. Först ska man betala för en boxer, x antal hundra kronor i månaden plus en TV-avgift!! Okej, jag behöver inte betala för nån boxer då de ingår i min hyra.. Men de kan ju finnas andra stackare som inte hade de...
Okej, de kanske inte är världens största avgift, men de e ändå 133 kronor i månaden, en student kan ha mycket roligare för de pengarna än att betala nån avgift.
Tex. Kommer jag in på Origo 6 ggr. Å där ere mycket roligare..
De kunde ju ha vart 400 kr/år, de hade vart okej...

Nu är jag lite upprörd..

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0