En morron på myren

Skrivet den 2007-09-14, klockan 12:00:12
Klockan ringde 6.15 i morse och jag tog mobilen i handen och snoozade (så att den ringer om 5 minuter igen), slöt ögonen och starx därefter ringde klockan igen, mn nu vare inte mobilen utan min fina "Pocahontas"-klocka som står på skrivbordet. De kunde ju inte vara sant! De va ju bara nån minut sen mobilen ringde. Och P-klockan ska inte ringa förän 25 minuter senare... Men de va sant.. Jag måste ha vart jättetrött, som inte har hört att mobilen har ringt 4 ggr däremellan... Tur att ja hade en extra klocka annars hade ja ju sovit vidare och missat dagens spännande exkursion..

Kravla mej upp ur sängen väldigt trött och frussen.. De börjar bli kallt här inne nu, men jag tänker inte sätta på elementet förän de har blivit oktober - minst!
      Jag såg mej själv i spegeln och blev rädd, vem va monstret som tittade tillbaka på mej!! Håret stod åt alla håll, dregglet hade torkat in längs mungipan och ögenen var fulla med "ögonbajs" (sömn). Satte på kranen och sköljde ansiktet, tog fram hårborsten och drog igenom den ett par ggr... Tittade åter i spegeln å nu såg jag vem de va.

Tog skrivbordsstolen ut i hallen för att kunna få ner kartongen med vinterkläder, skulle ha mina långkalsonger. Drog på mej dom och ett linne - väldigt snyggt!! Innan jag åkte tog jag på mej seglarbyxorna och LK-tröjan, jackan packade jag ner i väskan ifall att den skulle behövas.. Tog på mej skorna..

Cyklade till centrum å där stod Emelie å väntade. Men nu var jag faktiskt inte sen, jag va tom 3 minuter för tidig.. Men hon va ännu tidigare.. Vi cyklade iväg mot Nydalasjön där exkursionen skulle vara. Jag hittade inte dit, men de gjorde Emelie så jag följde med henne..

Jag fick börja ute på myren, de va väldigt blött, men jag klarade mej ut, utan att bli blöt (observera att jag hade gympaskor). Läraren pratade och hämtade lite mojs 2 meter under oss med nån slags pinne av någe slag.. Sen gick vi tillbaka in i skogen och då sjönk mina fötter, fast de vart inte så blöta.. Tittade lite på mossor. Alla ser ju likadana ut, men de heter olika saker... Jag trodde att vitmossan va vit, men icke de.. Den va grön eller röd!! Sen fanns de kammossa, kvastmossa, björnmossa, husmossa, väggmossa, mm...

Sen vare dags att fånga insekter... Vi fick en hov och skulle fånga djur som fanns i gräset ute på myren.. Vi hittade spindlar och skalbaggar som vi tittade på och analyserade.. Sedan fick vi hova i vattnet, där fanns de mer djur.. På vägen ut till vattnet försvann min fot och blev riktigt blöt!! Men de va bara att bita ihop.. Vi fångade djuren och lade de i en plastburk. De va sländor av olika slag, skalbaggar, kräftdjur, mm...

I slutet började mina fötter att frysa rejält och tårna försvann en efter en.. Men vi var inte klara, vi skulle kolla på lite jord innan vi fick åka hem.. När de var klart slängde jag mej på cykeln och cykla hem.. Tog av mej tårna och såg att höger ringtå va vit å de kändes som ett hål dären skulle sitta... Å vänster lilltå va också vit.. Tog på mej att par sockor och nu har de börjat tina..

Ska till skolan om 1 timma å ha ännu mer BiA - wheee!! Eller inte... Segt..

Sen ere bara att dra hem och städa upp de sista innan Pelle kommer. Men jag har fortfarande inte löst parkeringsbiten.. Bostaden har inte nån gästparkering å på centrum-parkeringen får man bara stå på i 2 timmar.. Måste leta vidare.. Man kanske kan stå på UmUs parkering.. De måste undersökas...

Har sån otrolig träningsvärk i hela kroppen, men jag kan inte förstå varför, för jag har inte gjort nåt!! De e alltid jobbigt att få träningsvärk fast man inte har gjort nåt...

Jajaja, slut tjatat..
Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0