På eller av? Öppen eller stängd?

Skrivet den 2007-10-01, klockan 17:16:54

Jag är faktiskt väldigt nöjd med att bo i korridor, visst finns de nackdelar, men de e helt okej... Men att bo i korridor är lite skrämmande å.. Inte själva folket utan deras glömskhet... Som kyl å frys stängs inte alltid när man slår igen dem, så man måste titta en extra gång, så att de inte öppnas igen.. De är okej.. Om kylen inte stängs så händer de inte så mkt, inte med frysen heller, förutom att de bli blött på golvet (för de e isberg därinne). Men när folk glömmer å stänga av spisen, då blir jag rädd... För då kan de bli lite värre skador.. Speciellt om någe skulle stå på spisen.. Kom ut i köket vid lunchtid idag å gick förbi första spisen å kände att de blev väldi varmt, tittade på spisknaparna å såg att en av dem va på femman (av sex)!!

Ända sen Jissa hoppade upp på bänken å kom åt spisknapparna har ja varit lite rädd för spisar.. För jag har sett vad som kan hända efter bara 10 minuter...
Känns som om jag måste kolla varje kväll så att spisen är avstängd, för annars kommer jag inte att kunna sova.. Gjorde de i början då de fanns en person som va väldigt slarvig å som glömde spisen ofta...

Eller så får ja sätta upp en skylt: "GLÖM INTE SPISEN!" precis vid utgången..

Jaja,

Ciao


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0