Nytt kapitel - lätt?

Skrivet den 2007-10-03, klockan 16:03:14
Gick upp lite tidigare i morse för att hinna duscha... Men sen såg allt ut som vanligt; Beverly Hills, frukost, Beverly Hills forts., tandborstning, Home & Away, hårborstning, H&A forts., påklädning....

Gick iväg lite tidigare idag, eftersom de va dugga direkt på morronen.. Va inte så nervös innan faktiskt. När Ulla kom in i klassrummet satte sig alla ner på "sina" platser, hon sa att vi skulle gå ut å hämta 5 mossor å 5 lavar, varav två arter från varje sort. Å man skulle gå med den som satt bakom/framför en själv. Jag hade tur å hamnade med en väldigt duktig tjej, som hade kolla på alla mossor, typ.. Jag var inte så dålig heller.. Så hon gjorde inte hela arbetet själv, iaf... Vi gick till IKSU-skogen å plockade ihop blåslav, granlav, islandslav, påskrislav, bägarlav, navellav, husmossa, väggmossa, vitmossa, björnmossa, kvastmossa å franslevermossa.. Vi hade nåra för mkt, men de gjorde inge, bättre de än å missa nån så att man kuggar... Vi fick alla rätt 12/10, så ja är nöjd! Undra om man får me sig nåra poäng till tentan, de skulle kännas bra..

Sen vare grupparbete, å vi diskuterade jordbruket.. Sen vare lunch...

Efter lunch vare dags för matte, kände mej inte så taggad eftersom de inte har gått så bra de senaste gångerna.. Vi hade en vikarie, hon va väldigt duktig! Otroligt pedagogisk, så nu förstår jag (tror jag iaf) de Lisa har försökt förklara flera gånger.. Så idag gick jag ifrån mattelektionen med flaggan i topp å de va skönt!!  Å så e jag klar, fast jag iofs massa restuppgifter..

Gick hem å skulle fixa i ordning blåslavsdiagrammet.. Satt med de ett tag igår å försökte lösa en grej å idag hittade jag de på en gång!!

Nu blire å förbereda jordbruksredovisningen å sen ere Blue Water High å senare Hidden Palms å Top model.

Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0