f(x)=5?e^-0,4x --} f(x)=-2e^-0,4x

Skrivet den 2007-10-17, klockan 20:28:33

Hade sovmorron i morse, vilket va skönt.. Sen vare dags för BiA-lab.. Vi skulle studera vitlöken å dess delning i cellerna.. Vi hade vit labrockar på oss å såg väldigt proffsiga ut!! Sen skulle man skära av rötterna å mossa de å hälla på någe som luktade illa... Fruktansvärt illa!! Sen skulle man hälla på någe rött som färgade cellkärnan.. Å sen vare dags å titta i mikroskåpet... Vi såg inge, så vi fick en annan å där såg vi en del av de olika faserna.. De va faktiskt väldigt coolt!

Sen vare dags å plocka undan å då råkade jag få den röda färgen på nåra fingrar.. Å den färgen går inte att få bort!!! Men jag fick nåt medel som jag kunde skrubba med.. Så de mesta gick bort, men de e en del kvar fortfarande..

Efter lunchen vare matte, å jag vart så förvirrade såre inte va sant!! Nu ere nåt tal som är som π, de är ett tal som man inte kan skriva ut.. Å den ska man logaritmera å så.. Blir tokig...

Ett tal ur Matematik 3000:
"När du diskuterar matteläxan med Niklas säger han:
- 'Jag har inte förstått det där med basen e. Varför och hur inför man ett sånt tal?'
Vad svarar du på det?"


Jo, de va en bra fråga! Hur ska jag svara på de, när jag själv inte har en blekaste aning om varför.. Vet lixom bara att man ska använda den!!

Säger som Åsa: "De bara e så!"

Nu ere så mkt regler så hårddisken börjar bli full!! Derivera, logaritmera... Ibland försår jag inte riktigt vad allt detta ska vara bra för.. Vem kom på de här dumma idéerna!?! De gör mej inte så mkt smartare precis! Känner mej überdum just nu..

Efter matten vare dags att gå hem.. Satt kvar i skolan till fyra idag.. De va ovanligt, näre va matte... Men nu är jag ikapp å klar...

Ciao


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0