Lång kväll, eller natt eller morron...

Skrivet den 2007-11-04, klockan 16:57:10
Inflyttningsfest igår då.. Kom faktiskt i tid till mötesplatsen där Emelie skulle plocka upp mej.. Nu vare hon som va sen!! Yeeees!!!  Hoppade in i bilen å sen åkte vi till Berghem, de va inte så lätt att hitta till Sandra, vi va på rätt väg, men i helt fel ände!!!! Jag ringde henne å försökte få vägen förklarad för mej, men de gick inge vidare.. Tillslut fick hon prata med Emelies pappa istället,  å då kom vi rätt...

Vi var först. :P:P inte så kul, men vi hade grejen till henne som hon behövde ha innan alla andra kom.. Träffa henes kompis som numera bor i Sthlm.. Sen kom nåra av Sandras utbytesstudenter å nåra till från klassen.. Så de va alltså engelska som gällde... För att alla skulle kunna förstå varandra...  De va trögt att komma igång, men sen flöt de ba på.. Tror att jag stod i köket i 3 timmar eller mer med en av utbytesstudenterna..

De va lite segt ett tag, å jag hade velat gå vidare til Cornona eller någe.. Men de va ingen annan som ville.. Men festen kom igång sen.. Som tur va... Klockan 4.30 gick jag hem.. Får då började de tunnas ut på folk å jag ville gå innan de blev dött... Fick sällskap av utbytesstudenterna som bor här i närheten.. De borde ha tagit typ 20 minuter å gå.. Men de tog 45!! Jo, men de e inte lätt att gå i högklackat näre e isigt!!! De e en konst!! :P:P

Väl hemma så stöp jag i sängen!! Å somnade på en gång.. Sen vaknade jag 12, men gick inte upp förän 13.. Då va jag tvunge att dra mej upp, för klockan 14 skulle vi va på Skogis å käka frukost, eller någe.. Jag har aldrig vart där förut, men de va trevligt.. Väldigt trångt å väldigt hög ljudnivå...

Tog en macka å fiffiruta å vatten å gick till kassan... "Bra så? 29 kronor då?" sa kassapersonalen.. Jag trodde han hade glömt å ta betalt för mackan.. För 29 kr är va man får betala för fiffirutan nere i Sthlm, om de ens räcker!! Men de va sant... Så de lär ju bli fler Skogisbesök iaf...

Funderar på om ICA har öppet för jag behöver bröd.. Men de ska väl va öppet länge alla dagar tror ja. Får väl gå dit å kolla...

Första gången som jag inte går till gravarna å tänder ljus i år.. Hade gärna velat gö de.. För de är lite mysigt å gå runt å kolla på alla ljus.. Shit, de dä lät lite konstigt.. Men de e ju en tradition som vi har.. Men jag hoppas att min familj har tänt lite ljus iaf...

Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0