Mobbing

Skrivet den 2007-12-17, klockan 19:59:50
Jag råkade trilla in på en hemsida om en pojke, Måns, som den 25/4 2005 tog sitt liv, 13 år gammal. Anlednignen var att han hade blivit mobbad i flera år och stod inte längre ut... Han hade t.o.m bytt skola i hopp om att de skulle bli bättre.. men så blev det inte, mobbingen fortsatte.. De verkar inte som om de vuxna på skolan har tagit detta på allvar, för de tyckte att de var "konflikter" å inte mobbing.. En "konflikt" som upprepas gång på gång borde kanske ses över.. När pojken vägrar gå till skolan, får glasögonen krossade, så ere nåe fel!! Eller??

Jag tror inte att Måns är den ända som är mobbad, de är säkert många fler som har ont i magen när de går till skolan.. Å jag tror inte heller att Måns är den ända som har tagit livet av sej för att denne inte orkade mer... Jag hoppas att mobbingen ska få ett slut, vem vinner på det egentligen? Vi måste börja öppna våra ögon å se vad som egentligen händer, vi lever inte i den perfekta världen, tyvärr.. Men framförallt, skolorna måste vara mycket hårdare å verkligen ta kontakt med de berörda föräldrarna!

Jag tycker att det är hemskt att nåe sånt här händer. Fick rysningar i kroppen å tårar i ögonen när ja läste texten på hans hemsidan.. Jag tänker mye på Måns föräldrar å de kompisar som han faktiskt hade, det är hemskt att han skulle tas ifrån dem för att nåra hade "kul".

http://www.jenninger.se/

Vad tycker du?
Skrivet av: Emma
Den 2007-12-17, klockan 20:06:50

mobbing är förjävligt. jävla värld man lever i alltdå. ha en mysig kväll!


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0