18 år = vuxen?

Skrivet den 2007-04-01, klockan 18:11:24
Jag har kommit fram till att jag inte är en normal 18-åring. Jag vaknar typ samtidigt som alla gamlingar. Jag kan gå och lägga mig sent och ändå vaknar jag innan 8! Automatiskt! Hmm. Samma sak hände även idag. Vaknade och var superpigg, gick ner och gjorde frukost som idag betod av macka och o'boy. Efter frullen var det dags för plugg.

Jag satte igång datorerna och började skriva. Satt ungefär i 2,5 timma. Sedan blev det rast med, juste de, spindelharpan. Det gick inte så bra i början så jag var tvungen att köra ett par gånger innan jag blev nöjd. Rasten blev väldigt lång då jag inte orkade gå tillbaka till skolböckerna. Kommer att få lite ångest på måndag kväll när jag inser att jag inte kan allt och borde ha spenderat söndagen bättre. Men det får jag ta då.

Till lunch blev det pasta (som vanligt), men idag så stekte jag även korv och ett ägg. Jag har aldrig i hela mitt liv stekt ett ägg! Men det gick faktiskt väldigt bra. Det känns lite konstig. Jag är 18 år och kan fortfarande inte laga mat och jag kommer att flytta hemifrån snart. Hur ska detta sluta? Fast det är ju bra att jag är ensam hemma för då kan jag ju öva.. Hahaha...

Efter lunchen hade jag tänkt att gå tillbaka till skolböckerna, men jag hittade andra saker som var mer intressanta. Tyvärr. Men när jag väl skulle börja med skolarbetet hittade jag inte mitt prov, jag har vänt upp och ner på mitt rum men det finns inte där! Undra vart det befinner sig? Skolan kanske? Mycket möjligt. Kul, nu vet hela skolan vad jag fick på fartygsprovet... De va inte bra..
Men jag började plugga ändå, gick igenom allt som vi har gått igenom under kursen. Jag trodde att jag hade tappat mycket, men det mest satt faktiskt kvar. Tur var väl det, för annars hade det blivit jobbigt för mig.

Paus

Mobilen ringde. Det var mamma. Hon var ute på promenad och fick täckning på sin mobil, så hon passade på att ringa. Haha... Hon gav några förslag vad jag kunde äta till middag. Men de var för krångliga, tror inte att vi har allt hemma. Så det får bli samma sak som det blev till lunch, men kanske utan ägg. För de va inte så gott. Inte lika gott som det blir när pappa steker. Men jag kanske ska börja experimentera lite grann, så att jag lär mig. För det vore väldigt bra om jag slapp leva på pasta i höst. Lite variation behövs lixom. Det är mycket som jag måste lära mig till hösten, inte bara matlagning utan även tvättning. Tvättade för första gången för ett halvår sen. Och efter det har jag inte tvättat mer. Hihi.

Så jag har mycket att lära mig innan jag bli vuxen på riktigt. Undra hur gammal jag kommer att vara då.. 25, 40, 60ja den som lever får se... :P


Puss

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0